Dansk center for organdonation //
Flest registrerede donorer i fem årFra events og influencers til SoMe-video og buslangsider i effektiv kampagne
Intro

Udfordring
Derudover efterspurgte målgruppen en anledning eller påmindelse, der skulle få registreringen på deres to-do-liste.
Løsning
Konceptet var bygget op omkring “den mentale huskeseddel” og benyttede eksempler fra almindelige danskere, der havde registreret sig i forskellige ventesituationer – fx når de ventede på bussen.
Kampagnen blev lanceret ved en event på og omkring Christianborg. Formand for Sundhedsudvalget, Liselott Blixt, uddelte kampagnematerialer i form af flyers og mentale huskesedler. Sundhedsminister Ellen Trane Nørby stillede op til interview og tweetede efterfølgende kampagnens budskab.
Uden for Christiansborg uddelte patientforeninger og frivillige postkort, mens udvalgte buslinjer formidlede det vigtige budskab til københavnerne.
Kampagnen indeholdt også en PR-indsats med brug af influencere samt annoncering i venteværelser, på sociale medier og på sundhedssektorens digitale platforme.
Resultatet var flest registrerede danskere i Donorregistret i december i fem år.
Delinger i venteværelser
Some-reach i målgruppen
Likes på ét enkelt opslag
