Tak, fordi du kigger forbi.

Det gør du sikkert, fordi du har styr på din forretning, men ønsker hjælp til kommunikation, marketing eller logistik.
Bare rolig. Det er præcis derfor, vi er her.

København

Ejby Industrivej 91
DK- 2600 Glostrup
Tlf.: +45 7011 5011

Aarhus

Bredskifte Allé 11
DK- 8210 Aarhus
Tlf.: +45 7011 5011

Aalborg

Porsvej 2
DK- 9000 Aalborg
Tlf.: +45 7011 5011

Dansk center for organdonation //

Flest registrerede donorer i fem år
 

Fra events og influencers til SoMe-video og buslangsider i effektiv kampagne

Intro

Dansk Center for organdonation er det nationale videnscenter for organdonation i Danmark. I slutningen af 2018 flyttede Donorregistret til Sundhedsdatastyrelsen, og i den forbindelse gennemførte vi i samarbejde med centret en oplysningskampagne. 
Kampagnefigur - ninja

Udfordring

De indledende adfærdsundersøgelser viste, at godt en halv million danskere var afklarede med, hvorvidt de ville registreres som organdonorer – de havde bare ikke lige fået taget sig sammen til at registrere deres valg.

Derudover efterspurgte målgruppen en anledning eller påmindelse, der skulle få registreringen på deres to-do-liste.

Løsning

Kampagnen “Jeg fik det gjort” anbefalede ikke et ja eller nej til organdonation, men fokuserede udelukkende på at få flere til at registrere sig.

Konceptet var bygget op omkring “den mentale huskeseddel” og benyttede eksempler fra almindelige danskere, der havde registreret sig i forskellige ventesituationer – fx når de ventede på bussen.

Kampagnen blev lanceret ved en event på og omkring Christianborg. Formand for Sundhedsudvalget, Liselott Blixt, uddelte kampagnematerialer i form af flyers og mentale huskesedler. Sundhedsminister Ellen Trane Nørby stillede op til interview og tweetede efterfølgende kampagnens budskab.

Uden for Christiansborg uddelte patientforeninger og frivillige postkort, mens udvalgte buslinjer formidlede det vigtige budskab til københavnerne.

Kampagnen indeholdt også en PR-indsats med brug af influencere samt annoncering i venteværelser, på sociale medier og på sundhedssektorens digitale platforme.

Resultatet var flest registrerede danskere i Donorregistret i december i fem år.

Delinger i venteværelser

100

Some-reach i målgruppen

250.000

Likes på ét enkelt opslag

+ 15.000
Kvindelig medarbejder

Vil du vide mere? Jeg er altid klar til en snak!

Allan Reaks
kontaktchef

are@bording.dk | +45 53 60 87 55

Se lignende cases