360° festligt samarbejde

I knap 60 år har Aarhus Festuge sat kunst og kultur på dagsordenen. 10 dages festligheder, der byder på flere end 1000 arrangementer. Og 10 dage, hvor vi er med på sidelinjen som samarbejdspartner, leverandør og stolt sponsor.

Samarbejdet dækker over en bred vifte af kommunikations- og marketingopgaver: fra performance marketing, SoMe og Art Direction til billetsalg, merchandise og en lang række trykte materialer.

Opgaver, som Festugen tidligere fik løst forskellige steder, men med fordel kunne samle hos os. Til vores store glæde, da vi selv huserer i Smilets by, er flittige Festuge-deltagere og stolte af at bakke op initiativer, der profilerer Aarhus.

Stemningsskabende storformat og tryksager fra A-Z

Til udvalgte lokationer har vi leveret bannere i storformat og andre outdoor-materialer, der skaber stemning under Festugen. Vi har også leveret tryksager såsom skilte, plakater og programmer samt merchandise i form af logopåtrykte t-shirts, kasketter, muleposer, keyhangers og meget mere!

Vi har været rigtigt tilfredse med resultaterne og samarbejdet med Bording. Vi blev mødt af et professionelt team, der gik grundigt til opgaven og hele tiden mærkede efter, hvor vi og vores forventninger var.

Hans Jakob Stephansen, Head of Marketing, Aarhus Festuge

Performance marketing og SoMe

Den digitale indsats er vigtig for Festugen, der med sin på én gang lokale og internationale profil ønsker at tiltrække såvel aarhusianere som turister inden og uden for landets grænser.

Derfor har vi gravet dybt i den digitale værktøjskasse og kørt multichannel-kampagner på META og Google, samt programmatisk, hvortil vi også har udviklet kreativer, grafik og tekstmateriale.

Samtidig har vi aktiveret en række influencere og kørt annoncer og administreret online-billetsalg for forskellige events.

Hvad siger Aarhus Festuge?

Der var skepsis at spore hos Hans Jakob fra Aarhus Festuge, da han stødte på vores 360° marketing-udsagn. Men hans bekymring blev ifølge ham selv gjort til skamme. Hør ham fortælle, hvordan søgen efter en tryksagsleverandør udviklede sig til et smukt, helstøbt samarbejde.

Vil du høre mere?

Ræk ud til Søren. Aarhus-ildsjæl og manden bag samarbejdet.

Aarhus Festuge

Søren Ry Mathiasen

Business Unit Director
Aarhus Festuge

Mille Malund

Chef, Digital Markedsføring

Skriv til os

Dette felt er til validering og bør ikke ændres.