Nyt website med
video og optimeret brugeroplevelse

GivBlod er en sammenslutning af blodbankerne og frivillige hos Bloddonorerne i Region Hovedstaden. Deres formål er at sikre, at der er blod til til behandling af patienterne på hospitalerne.

Hjemmesiden GivBlod.dk spiller en central rolle, fordi det er her, regionens cirka 70.000 bloddonorer kan booke sted og tid til tapning – og finde information om det at give blod.

Derfor var klar formidling og den gode brugerrejse helt essentielt, da vi udviklede GivBlods nye hjemmeside.

”Samarbejdet med Bording har fungeret rigtigt fint, og projektlederen og jeg har haft rigtig god sparring trods en uforudsigelige coronasituation.

Det nye site har et mere strømlinet design, giver et godt førstehåndsindtryk og matcher vores ønske om at bruge flere videoer og billeder i vores kommunikation.”

GivBlod

Modernisering af givblod.dk

Den nye hjemmeside har fokus på den gode brugeroplevelse. Siden er overskuelig og intuitiv for brugeren at navigere rundt på, og det er nemt for donorer at finde frem til booking og relevante oplysninger.

Vi har samtidig sat fokus på call to action og reduceret antallet af kliks for at booke tappetid, så færrest mulige donorer falder fra i processen.

Visuelt har hjemmesiden fået helt ny identitet, der kommunikerer, at det er hurtigt og nemt at give blod – og at det også kan være en hyggelig ting, man gør sammen med sine venner.

Foto og video

For at understøtte det gode budskab og den klare formidling, har vi produceret tre større videoer og en billedserie.

De har fået centrale placeringer på hjemmesiden og er også sendt ud på GivBlods sociale medier og andre kanaler.

Se videoen til GivBlod

Det er en vigtig faktor, at blod og nåle kan være en hurdle for mange potentielle donorer. Derfor skal fortællingen om bloddonation sidde lige i skabet.

Hør mere!

GivBlod

Allan Reakes

Customer Success Director