GivBlod //
website med fokus på video og brugerrejse
En ny hjemmeside er med til at ændre fortællingen om at give blod
Intro
GivBlod er sammenslutningen af blodbankerne og frivillige hos Bloddonorerne i Region Hovedstaden. GivBlod er med til at sikre, at der er blod nok til behandling af patienter på hospitalerne.
Foreningens hjemmeside, GivBlod.dk, spiller en central rolle, da det er her, regionens cirka 70.000 bloddonorer kan booke sted og tid til tapning – og finde information om det at give blod.
Derfor var klar formidling og god brugerrejse helt essentielt, da vi udviklede Givblods nye hjemmeside.

Udfordring
GivBlod havde brug for en generel modernisering af deres website, og samtidig er det vigtigt, at brugerrejsen var enkel og overskuelig. Det skal være nemt for donorer at finde frem til booking og relevante oplysninger. Det er samtidig en vigtig faktor, at blod og nåle kan være en hurdle for mange potentielle donorer, og derfor skal fortællingen om bloddonation skal højde for dette og generelt sidde lige i skabet.
Løsning
Vi har designet og udviklet en helt ny version af GivBlod.dk med fokus på den gode brugeroplevelse og god formidling i form af videocontent. Hjemmesiden er overskuelig og intuitiv for brugeren at navigere rundt på – uanset om de tilgår sitet fra mobil eller desktop. Vi har sat fokus på call to action og reduceret antallet af kliks for at booke tappetid, så færrest mulige donorer falder fra i processen.
Visuelt fik hjemmesiden en helt ny identitet, der kommunikerer, at det er hurtigt og nemt at give blod – og at det også kan være en hyggelig ting, man gør sammen med sine venner.
For at understøtte budskabet producerede vi tre større videoer og en billedserie, der fik centrale placeringer på hjemmesiden og blev sendt ud på GivBlods sociale medier og andre kanaler.
Det siger kunden
“Samarbejdet med Bording har fungeret rigtig fint, og projektlederen og jeg har haft rigtig god sparring trods en uforudsigelig coronasituation. Det nye site har et mere strømlinet design, giver et godt førstehåndsudtryk og matcher vores ønske om at bruge flere videoer og billeder i vores kommunikation.”
Merle Romose, Givblod