Bording Danmark har samlet kreative, digitale og strategiske kommunikationskompetencer i et nyt bureau, der får navnet ”Apartof_”.
Hvad er Apartof_?
Bording Danmark har samlet kreative, digitale og strategiske kommunikationskompetencer i et nyt bureau, der får navnet ”Apartof_”. Bureauets raison d’etre bliver at hjælpe virksomheder og organisationer med stærkere kommunikation i en mere og mere kompleks verden. Dette med fokus på at udvikle stærke kreative koncepter og kombinere det med effektiv eksekvering og effektfuld performance marketing på tværs af kanaler. Både gennem det stærke kompetencemix, der er i bureauet, men også ved tætte samarbejder med de mere end 400 specialister i resten af Bording Group.
Bureauet kom uofficielt til verden 1. marts, men går først nu officielt i markedet. Siden den uofficielle lancering er det dog blevet til flere store udbudssejre: et kampagneudbud for Miljøstyrelsen, et udbud om et flerårigt samarbejde med EU-agenturet European Training Foundation (ETF) og et flerårigt samarbejde med en anden stor, europæisk aktør.
Apartof_ kommer til at hjælpe kunder i hele Danmark (og Europa) med base fra kontorer i både København og Aarhus, som man deler med kollegaerne i Bording Danmark.
Hvorfor navnet ”Apartof_?
Bureauets navn er valgt af flere årsager. Først og fremmest fordi, at vi stadig er en del af Bording Danmark (Apartof_Bording Danmark), selvom vi går i markedet som selvstændigt bureau. Det giver os nemlig et meget stærkt fundament: Både økonomisk, hvor vi står meget mere stabilt end en typisk start up. Og i form af det væld af stærke specialister hos Bording Danmark, vi fortsat vil arbejde meget tæt sammen med.
En anden vigtig årsag til navnet er, at vi ønsker at være del af vores kunders forretning (Apartof_your business). En af vores store forcer er vores evne til at skabe gode, langvarige relationer med vores kunder ved hurtigt at få en stærk forståelse for deres forretning. Med afsæt i den stærke forretningsforståelse kan vi aktivere specialister inden for stort set ethvert kommunikationsområde, en moderne virksomhed kan have behov for. Enten via egne kræfter eller ved at danne teams med vores gode kollegaer i Bording Group-søsterselskaberne.
Færre end 10, flere end 400
Apartof_ får en stærk ledergruppe med samlet tæt på 100 års erfaring fra branchen. Gruppen består af Helle Schleicher, der kommer til rollen med lang bureauerfaring og stærke kompetencer i forretningsforståelse og styring af komplekse projekter for store kunder. Jacob Holm, der har en fortid i nogle af Danmarks største kreative bureauer og et væld af bureaupriser i bagagen. Samt Allan Reakes, der ligeledes har en lang karriere i reklame- og bureaubranchen og stor ekspertise i både filmproduktion og digital kommunikation.
Foruden ledergruppen kommer Apartof_ til at bestå af Mille Malund, Josephine Veile Platz, Bo Søndergaard Carstensen, Nikolaj Sattrup, Ida Marie Lindegaard og Victoria Høj Kristensen.
Teamet er en stærk blanding af erfarne kommunikationsprofiler, med erfaring fra markante bureauer og marketingpriser i bagagen, og dygtige kommunikationstalenter med nye perspektiver.
Holdet af medarbejdere er nøje sammensat, så der er et bredt kompetencemix, så Apartof_ kan hjælpe med langt de fleste kommunikationsopgaver: Lige fra ekspertise i strategi og kreativ konceptudvikling til digital markedsføring og film- og videoproduktion.
Teamet hos Apartof_ kan desuden vokse sig rigtig stort, når større opgaver skal løses, eller specifikke kompetencer skal bruges. Alle ni medarbejdere er vante til at arbejde tæt sammen med kollegaerne fra søsterselskaberne i Bording Group, og det giver Apartof_ en stor styrke: Muligheden for at sammensætte teams med dygtige specialister fra et væld af kompetenceområder, der håndplukkes blandt de mere end 400 medarbejdere i Bording Groups otte selskaber: Bording Danmark, Nordlid, Cognito, Cognito Digital, Bording Sverige, KLS Pureprint, Fiftytwo samt Fiftytwo Finance.
Det gør Apartof_ i stand til at tilpasse sin størrelse til selv de mest omfattende, landsdækkende kommunikationsopgaver. Sådanne løser man allerede, og med den nye konstellation er ambitionen at lave opgaver for endnu flere store kunder.
Hvad kan Apartof_?
Der er mange bureauer. Men få kan som Apartof_ tilbyde specialister i både det indledende arbejde (analyse, indsigts, strategi og koncept) og igennem hele eksekveringen – uanset kanal, omfang og målgruppe.
Gennem det tætte samarbejde i Bording Group får Apartof_ mere end 400 specialister at trække på via sine otte søsterselskaber: Bording Danmark, Nordlid, Cognito, Cognito Digital, Bording Sverige, KLS Pureprint, Fiftytwo samt Fiftytwo Finance.
Derved kan Apartof_ sammensætte komplette kommunikationsløsninger, der hele vejen fra start til slut bygger på ekspertise fra et væld af specialister. Det sikrer den bedst mulige strategi, den bedst mulige eksekvering – og den bedst mulige sammenhæng mellem de to. Derved skaber vi bedre kommunikation og bedre resultater.
Kerneydelserne i Apartof_
- Kommunikations- og marketingstrategier
- Kreativ idé- og konceptudvikling
- PR og copywriting
- Digital markedsføring
- Kampagneindsatser
- Filmproduktion
Apartof_Bording Group
Bording Group er et kommunikations- og teknologifællesskab med mere end 400 ansatte i otte virksomheder på tværs af Danmark, Norge og Sverige: Bording Danmark, Nordlid, Cognito, Cognito Digital, Bording Sverige, KLS Pureprint, Fiftytwo samt Fiftytwo Finance. Bording Group løser opgaver for både små, mellemstore og nogle af landets største virksomheder og omsatte i 2023 for omkring 600 millioner kroner.
Vil du læse mere?
Dansk Markedsføring har skrevet en artikel om vores nye bureau-enhed, der skal hjælpe Bordings kunder med endnu skarpere strategisk, kreativ og digital kommunikation.
I artiklen fortæller vores CEO Bernt Therp lidt om beslutningen og perspektiverne i Apartof_.