Så er der godt nyt fra den digitale verden!
Efter knap et år på EU-landenes ‘blacklist’ er Google Analytics nu igen blevet et lovligt værktøj for danske virksomheder.
Længere tids debat om Google Analytics kulminerede ellers sidste år med, at flere europæiske datatilsyn – inklusiv det danske – erklærede Google Analytics ulovligt, da de vurderede, at værktøjet ikke levede op til de europæiske GDPR-regler. Det gav dybe panderynker hos os og resten af Danmarks digitale marketingeksperter, da Google Analytics er et af de mest kraftfulde og effektive værktøjer til at indsamle og tracke digital data og derved blive klogere på bl.a. brugeradfærd.
Men nu betyder en ny dataaftale mellem EU og USA ved navn “DataPrivacyFramework”, at Google og godt 2.500 andre virksomheder er blevet certificeret til igen at måtte arbejde med europæisk data.
Hvad betyder det for din virksomhed?
Den nye dataaftale er en rigtig god nyhed for ALLE virksomheder med en digital tilstedeværelse. Nu har din virksomhed igen mulighed for at bruge Googles avancerede datatracking til at få en bedre forståelse af jeres kunders adfærd. Det betyder, at du kan optimere din online tilstedeværelse og skabe den bedst mulige brugeroplevelse for dine kunder – hvilket jo i grove træk er opskriften på digital succes.
Få mest muligt ud af Google Analytics
Hos Bording Danmark er vi eksperter i digital kommunikation og kan hjælpe din virksomhed med at udnytte Google Analytics’ retur til fulde. Vi kan hjælpe med at opsætte og konfigurere din Google Analytics-konto, analysere data og give indsigter, der kan forbedre din virksomheds online tilstedeværelse.
Vi kan bl.a. hjælpe dig med at få indsigt i:
- Brugeradfærd – Hvordan interagerer de besøgende med din hjemmeside? Kigger de på flere forskellige sider, eller forlader de din side efter få sekunder? Denne viden kan du bruge til at optimere din hjemmeside og dens kunderejse.
- Trafikkilder – Hvor kommer dine besøgende fra? Er det Google, sociale medier, andre hjemmesider eller noget helt fjerde? Ved at få overblik over de mest populære kilder kan du blive klogere på, hvilke kanaler der er mest effektive til at skabe øget trafik.
- Demografi – Hvem er det, der besøger din hjemmeside? Er det primært mænd eller kvinder, unge eller gamle, og hvor i landet bor de? Ved at kende demografien kan du skræddersy dine marketingindsatser til de målgrupper, der giver dig størst chance for succes.
- Konverteringer – Hvordan kommer konverteringerne på din hjemmeside i hus? Og hvor stor en del af de besøgende ender med at købe noget, tilmelde sig dit nyhedsbrev eller på anden måde konvertere. Disse indsigter kan øge din konverteringsrate: Hvis du fx ved, at en bestemt landing page er effektiv til at skabe salg, kan du give den en mere fremtrædende tilstedeværelse på din hjemmeside.
…Og dette er blot nogle af mulighederne for dataindsamling og bearbejdelse med Google Analytics.
Vil du vide mere om, hvordan din virksomhed kan få endnu mere digital succes, og hvordan I maksimerer jeres online tilstedeværelse med Google Analytics? Så kontakt os for en uforpligtende snak.