Tak, fordi du kigger forbi.

Det gør du sikkert, fordi du har styr på din forretning, men ønsker hjælp til kommunikation, marketing eller logistik.
Bare rolig. Det er præcis derfor, vi er her.

København

Ejby Industrivej 91
DK- 2600 Glostrup
Tlf.: +45 7011 5011

Aarhus

Bredskifte Allé 11
DK- 8210 Aarhus
Tlf.: +45 7011 5011

Aalborg

Porsvej 2
DK- 9000 Aalborg
Tlf.: +45 7011 5011

Aarhus kommune //

trafik, sundhed og cykelkultur

 

 Strategisk kommunikation og kampagner i landets næststørste kommune

Intro

I samarbejde med Aarhus Kommune har vi leveret indhold til diverse borgerplatforme og udviklet adskillige kampagner, blandt andet:

“Ø-gaderne deler” om delebiler
“8000 Stoffri” mod stoffer i nattelivet
“Brems for gult”
“8000 fordele ved at cykle”
til Aarhus Cykelby

Du kan læse mere om kampagnen “Styr uden om kæmpebøder” nedenfor.

Udfordring

Via tryghedsstrategien “Tryg i Aarhus” ønskede Aarhus Kommune og Østjyllands Politi at nedbringe antallet af cyklistulykker og generelt skabe større tryghed for cyklister i trafikken. I den forbindelse fik vi til opgave at lave en kampagne rettet mod de unge cyklister.

Men hvordan motiverer man unge i alderen 17-25 år til at køre mere sikkert i trafikken?

Løsning

Via en indsigtsanalyse fandt vi frem til, at de unge ikke er sønderligt bekymrede for eget helbred og sikkerhed. Heller ikke for andres, for den sags skyld. Udsigten til bøder og dermed færre penge at have det sjovt for, var derimod noget, der skabte bekymring. 

På den baggrund udviklede vi kampagnen “Styr uden om kæmpebøder,” der har kørt to år i træk. Kampagnens hovedelement er en video, hvor en ung mand efter flere færdselsovertrædelser på cykel bogstaveligt talt får overrakt en kæmpebøde. Videoen blev set af målgruppen 130.000 gange og blev akkompagneret af et kampagnesite og målrettede politiindsatser. 

I år er kampagnen fulgt op af aktiviteter på de aarhusianske uddannelsesinstitutioner samt fysiske kæmpebøder, der er strategisk placeret ved cykelstier nær uddannelser og biblioteker. 

Videovisninger i målgruppen

130.000

Kvindelig medarbejder

Vil du vide mere? Jeg er altid klar til en snak!

Line Berg-Stærk
Director, Creative

lbs@bording.dk | +45 20 67 92 71

Se lignende cases